Terapevtski pes v šoli


Gib dem Menschen einen Hund, und seine Seele wird gesund.

Daj človeku psa in ozdravil boš njegovo dušo.

(Hildegard von Bingen)

 

Dragi starši in dijaki!

Na naši šoli bomo začeli uvajati nov pristop v pedagoškem procesu – Terapevtski pes v šoli.

Zakaj smo se odločili zanj? Študije dokazujejo, da prinaša stik človeka s psom tako fizične kot psihične prednosti za človeka in ugodno vpliva na delo pri učnih urah: je sredstvo za motivacijo, znižuje napetost, depresivnost, izboljšuje samopodobo dijakov, daje občutek sprejetosti in varnosti, pomirja, je čustveni katalizator, izboljšuje in povečuje komunikacijo itd.

Tako bo pri rednih urah nemščine enkrat do dvakrat tedensko ob meni moja psička Ami, njena glavna naloga pa bo spremljanje pouka in učenje nemščine z ležišča. Seveda bo psička ves čas pod mojim nadzorom.

Da sta zagotovljeni pedagoška kakovost in varnost tako učencev kot psa, sme v učnem procesu sodelovati le posebej preverjen in izšolan par: pes in njegov vodnik. Ami (Artemida Wind of Velebit) je petletna labradorka z mednarodno veljavnim izpitom iz poslušnosti. Z Ami sva tudi aktivni članici Slovenskega društva za terapijo s pomočjo psov – Tačke pomagačke – in sva opravili izpit za terapevtski par. Kot terapevtski pes je Ami dvakrat letno skrbno veterinarsko pregledana. Ti pregledi zagotavljajo, da je primerna za bližnje stike z ljudmi, da nima zajedavcev ipd.

»Terapevtski psi ne nosijo bele halje, ne postavljajo zahtev in nimajo pričakovanj. So nepristranski, brez predsodkov in sprejemajo vsakega človeka. Podarjajo zaupanje in so (…) zaupanja vredni. Nudijo bližino, zaščito in varnost. So čustveni in motivirajo za življenje.«

Röger-Lakenbrink, Inge: Das Therapiehunde-Team: Ein praktischer Wegweiser, Mürlenbach/Eifel: Kynos 2006, stran 9.

 

Simona Tusun, prof.

 

Vir: https://www.google.si/, povzeto dne 29. 1. 2018