Skoči na glavno vsebino

Na Gimnaziji Brežice smo v zadnjih septembrskih dneh v oviru Erasmus + projekta gostili mlade iz Turčije, Litve, Estonije in Portugalske. V Slovenijo so prispeli 26. 9. popoldne. Po sprejemu smo jih pospremili v Terme Čatež, kjer so se lahko malo odpočili, naslednji dan, v ponedeljek, 27. 9., pa smo jih pozdravili na naši šoli.

Pripravili smo jim krajši program v sodelovanju s profesorji in dijaki naše šole (od plesa, recitacij do narodno-zabavnega benda). Nato je sledil ogled šole in mesta, pri čemer smo se razdelili v mešane skupine, ki so jih vodili dijaki. Kosilo smo vsak dan jedli na Osnovni šoli Brežice, pri čemer so zaposleni lepo skrbeli za naše počutje. Ob 15. uri je sledil ogled brežiškega gradu in muzeja, Labus pa je nato goste pospremil nazaj v toplice. V ponedeljek, četrtek in petek smo za goste priredili tudi večerno druženje, pri čemer so se nam prijazno pridružili tudi sodelavci gimnazije, ki so s svojimi prispevki želeli pomagati pri izvedbi projekta, tj. peka tradicionalnega slovenskega peciva in degustacija krajevnih specialitet ipd.

8C2EBC12-00F2-44B7-9625-34CB8A36D1D5.
Ustvarjanje grafita s spreji na platno na šolskem igriču.

V torek, 28. 9., smo na šoli izvedli delavnice. Prva se je odvila v telovadnici, in sicer v stilu moderne debate z razvrščanjem v skupino: se strinjam, ne strinjam ali se ne strinjam oz. sploh ne, sem neopredeljen, pri čemer so dijaki nato morali utemeljiti svoje stališče. Nato smo si ogledali eno izmed epizod na Netflixu, ki prikazuje odvisnost od moderne tehnologije in ocenjevanje ljudi na podlagi spletnega profila. Zasnovali smo tudi osnutek za izdelavo četrtkovega grafita, katerega idejo je predlagal kolega akademski slikar Alojz Konec in je naslovljena Svoboden(a) v množici oz. Free(dom) in the crowd.

V sredo smo si na inovativen način ogledali Ljubljano s simpatično vodičko Tjašo Janovljak, nato so nas prijazno sprejeli tudi v Escape roomu, kjer smo morali biti zelo inovativni in povezani za skupen pobeg. Na Bledu smo se posladkali s kremšnitami in se v poznih večernih urah utrujeni vrnili domov, saj kritičnega razmišljanja ni manjkalo niti na avtobusu, kjer so tuji dijaki izvajali diskusije in ankete s pomočjo mobilnih aplikacij.

5566C12B-0C5C-4604-BF23-0513434D68FE.
Udeleženci izmenjave so spoznali tudi turistične znamenitosti Slovenije.

V četrtek smo profesorji in manjša skupina dijakov oblikovali E-knjige, profesorji svojo, dijaki svojo verzijo, preostala ekipa pa je pod taktirko dijakinje Hane Sambunjak ustvarjala 3 x 8 m velik grafit, s spreji na platno. Nato je sledil družabni sprehod do Term Čatež, kopanje in večerno druženje s predstavitvijo tradicionalnih plesov po državah. Vsi smo se neizmerno zabavali. V petek smo pregledali izdelke, fotografije in posnetke, izmenjali darila, certifikate in se dokončno poslovili. Turčija je odšla prva, Litva in Estonija sta si v soboto ogledali še Zagreb, Portugalci so odšli iz Ljubljane.

Kot koordinatorica projekta bi se želela zahvaliti Gimnaziji Brežice za zaupanje in priložnost, ravnatelju in vsem sodelavcem, ki so kakor koli prišli naproti, predvsem pa kolegici Mateji Raušl ter dijakom Hani Sambunjak, Hani Škrinjar, Emi Šušterič, Boru Mitroviću, Roku Vidmarju in Juliji Stropnik za odgovoren pristop, dobro voljo in kreativnost.

Posnetek dogajanja na izmenjavi, narejen s strani turške udeleženke: https://drive.google.com/file/d/1ub0uzRZoDeWdtxUt1NnbAlSlWNGppM79/view?usp=drivesdk.